det är fest hos mig ikväll och hela världen är min.

Fast imorgon, egentligen. För ikväll är det kvällen före tentan, den där kvällen som i mina ögon nästan alltid är lite helig. Det är då jag tänker att det som inte fastnat nu, det kommer inte att fastna. Det är då jag unnar mig att äta god middag och titta på dålig tv, lyssna på musik, blogga, ta en promenad. Allt det där som har blivit lite väl bortprioriterat i den senaste tidens tentapluggsbubbla. Men nu hoppas jag ändå att jag kan skifta mina IS och LM-kurvor ordentligt, att jag vet varför det på kort sikt finns ett negativt samband mellan arbetslöshet och inflation, varför penningpolitik inte är så särskilt effektivt vid fast växelkurs och vad som egentligen händer med lönebildningen när konjunkturen vänder. Med lite tur får jag rätt frågor på tentan, och i så fall. I så fall får jag sommarlov imorgon.
.
Sommarlov var ju hur länge sedan som helst. De två senaste åren har jag ju jobbat, visserligen med fem veckors semester förra sommaren. Men just sommarlov. Just känslan av att ha pluggat, kämpat, lärt sig tusen saker, tuggat i sig kurslitteratur till middag och sedan inte måsta läsa mer. På tre hela månader. Det är faktiskt lite sjukt. Så detta ska alltså firas in imorgon efter klockan 11, för då är tentan klar och förhoppningsvis klarad, och sedan smäller det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0