Uppladdning.

Jag tittar över formler, präntar in lite mer om monetarismen och dricker kaffe. Det är uppladdning. Tentan börjar om drygt 2,5 timmar och jag brukar inte vara den som pluggar såhär precis innan, men jag har ju inte skrivit en tenta som börjar kl 14 heller. Men kvällen före tentan är fortfarande lite helig. Det är då man tänker att det som kommer att fastna har fastnat nu, man äter nån god mat och unnar sig lite dålig tv. Sånt där man inte hunnit med när man bott på Carolina från nio till sex varenda dag.
.
Men egentligen vill jag bara få tentan gjord så att vi kan få ha lite tentafest. Jag är inte ens nervös än. Inför tentan alltså, inte inför festen. Festen är jag i o f s inte heller nervös inför, mest bara peppad.
.
Men strax ska uppladdningen fortskrida med lite lunch i form av falukorv, packa ner lyxmackan jag tänkte göra till tentan (brie och salami!) och promenera iväg i alla de här plusgraderna. Kanske blir en pro-tenta-kaffe hos Lovisa på vägen också.
.
Tentadagar är egentligen rätt sköna. Det är ju veckan innan som är helvetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0