Här vare fäst!

Idag gick jag och Malin loss i köket. Fram med alla gamla, nya och lånade bågar, för nu ska här köpas glasögon! Till mig dårå. Efter mitt lilla äventyr med för svaga glasögon i fem dagar (inte så kul) så har jag insett att detta är ett nödvändigt ont. Mina finaste föräldrar har även gått med på att hjälpa en stackars student med denna fantastiskt roliga utgift. Men så ja, idag har jag lånat hem bågar. Just nu står det mellan dessa:
1
Nån typ av halvt pilotinspirerad variant. Lite grönskimmrande i färgen. Rolig? För rolig? För mittemellan rolig och diskret? Huh?
2
Den ännu mer diskreta varianten, men rätt stora. Stora är bra eftersom att jag har stort ansikte och eh, gärna vill ha brett synfält. Grå, typ borstat stål. Väldigt lätta, det är ju bra. Och som sagt, rätt neutrala.
3


Sist, och minst, kommer den festligaste varianten. Känns lite som en biblotekarie på 50-talet, vilket ju är positivt. Dock kanske de är lite för smala? Och det blir liksom en väldigt rejäl markering upptill. För galna eller precis lagom?
Hjälp mäjj!

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag röstar på ettan :D Snygg, rolig och du!

2011-03-09 @ 18:54:07
URL: http://senara.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag gillar också ettan. När jag såg den tänkte jag "hej socialt medvetna student!" men det är du ju också och de klär dig!

2011-03-09 @ 20:29:08
Postat av: Hannah

Haha, fast nu lutar det nog åt att den går bort faktiskt. Grejen är ju lite den också att det är ta två betala för en. Så jag tänker kanske de andra två paren..? Ett seriöst och ett spexigt par?

2011-03-09 @ 22:41:34
URL: http://hannahochvarlden.blogg.se/
Postat av: JP

Nummer ett!

2011-03-10 @ 00:43:52
URL: http://jpe.blogg.se/
Postat av: Teologen

Hejdär!!



Kraftiga markerade bågar med stora glas är nog en fluga, risken är att de glasen är duktigt ute om något år.. igen..



Men kör du fortfarande din vintage / retro-stil i övrigt så är ju 50-talslooken schysst.



Annars är ju bågar från www.silhouette.com ett tips. Diskreta, lätta, snygga, tidlösa och håller länge enligt min erfarenhet.



/Teologen

2011-03-10 @ 10:30:43
Postat av: Hannah

Hohoho, jag har gått emot allas åsikter och körde på par nr två och tre. Hä bli bra!

2011-03-12 @ 16:52:55
URL: http://hannahochvarlden.blogg.se/
Postat av: Marie

två och tre är också fina! och om du valde dem trots pöbelns skrik om nummer 1 så måste du vara säker på din sak, och det är ju ännu bättre!

2011-03-13 @ 21:31:35
Postat av: Hannah

Fint Marie! Det blev dem. Men jag har inte fått dem än, tycker att det börjar bli dags nu! Jag gillade ju även de första, men jag tror att jag skulle kunna tröttna på dem fortare än de andra. Så någon typ av sans hade jag ju i mig ändå, trots stora markerade bågar. Men ska det va glasögon så ska det va glasögon!

2011-03-20 @ 11:21:16
URL: http://hannahochvarlden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0