the dog days are over.

Snart så. Om knappt två timmar är det dags. Semester! Två veckors betalt sådan dessutom, det är ju lyx på riktigt. Och kollegan på jobbet tyckte att det var min dag idag och köpte världens mastigaste chokladbrownie till elvakaffet. Mätt. Men ikväll blir det kanske att fira semesterns ankomst med brudarna från Uppis och på söndag drar vi upp till landet för en vecka av totalt lugn. Och även sol, bad i finaste lilla sjön, promenader längs ån, besök på yxmuseet, kanske en kväll på Spiksmedjan, böcker, puzzel, korsord och bara den här Hälsingslandsluften. Familj, kanske lite go-cart på den bästa utomhusbanan ever och inshallah lite finbesök. Och alltså, fy vad fint det ska vara med ledighet och så småningom återvändelsen till den nya hemstaden och allt fint folk där. Snart så!

Kommentarer
Postat av: June

Fy fan va najs med semester. Jag har aldrig haft semester. Inte sen jag slutade skolan alltså, hehe.

Sv: Själva effekten av oljan tror jag inte skiljer så mycket. Däremot kan jag ångra ganska mycket att jag inte köpte den med lukt och smak eftersom jag inte gillar doften på den "doftfria". Den luktar fett helt enkelt, liksom härsket och skämt. Det gör inte jättemycket, men det hade varit trevligare att lukta kokos.



Fast jag tröstar mig med att den doft- och smakfria kokosnötsoljan är lättare att använda i matlagning.



Så det är nog liter saksamma. Har man råd och mest ska ha den till huden tycker jag absolut att man ska köpa den kallpressade.

2011-07-29 @ 13:07:22
URL: http://junesabstracts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0