Himla asen. Och tentan.

Det har förstås fokuserats mest på SDs invandringspolitik (de vill ju minska invandringen med 90% och ta bort integrationen), men få kanske visste att de även vill
  • sänka straffåldern till 12 år, och då ska elektronisk fotboja användas
  • ta bort hemspråksundervisningen
  • ta tillbaka värnplikten med tremånaders utbildning för alla
  • att Sverige ska gå ur EU, och att det ska bli svårare att resa, studera och arbeta inom EU.
Bara så att ni vet. Åt helvete, med andra ord. Nu gäller det att det blir gränsöverskridande över blocken.
Idag har jag trots denna frustration lyckats plugga en del, vilket ju förstås är bra då jag har tenta om 11 timmar. Det ska nog gå bra tror jag. Känns som att jag har rätt bra koll på gubbarna, men det är klart, det är många olika teorier och man vet aldrig vilka frågor som kommer. Men det ska bli så himla skönt att få det gjort.
Jag tror att det får vara nog med tentaplugg nu. Nu blir det nog att kolla Agenda Special på SVT play och bli ännu lite argare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0