Tonårsnostalgin, en stilstudie.

Jag har ju varit fasligt dålig på att både fota och lägga upp bilder över huvud taget i den här bloggen på sistone, så jag tänkte att en sån här kväll när jag egentligen mest vill ligga under täcket och glömma bort förvaltningspolitik, halsont, snöstormar och tomma kylskåp så kunde vi ha en liten resumé. Människor som jag träffat och lärt känna på sistone brukar bli väldigt förvånade över att jag har haft diverse olika stilar i min ungdom. Så jag tänkte att nu är det dags för lite tonårsnostalgi.
På sommarlovet mellan sjuan och åttan såg jag ut såhär när jag ville vara extra fin. Jag gick inte runt med vingar och trollspö i skolan kanske, men resten var ungefär såhär. Kajal över halva ansiktet och nätstrumpor på armarna och sånt. Och mina lila doc Martens var stoltheten.
Mitt skolfoto i nian.
Ute i skogen med syster och låtsastatuering a la Niemi någon gång 2003.
Hej, jag tar kort på mig själv och har världens smalaste armar men fattar det inte själv.
Ibland festade jag till det och tuperade håret jättejättemycket. Men mycket tiaror var det ju.
Jag klippte lugg och flätade in små vita slingor
Jag klippte av mig håret och lyssnade på mycket pop.
Slingorna bytte plats och jag lyssnade på mycket rave och synth.
Jag flätade in en väldig massa extentions, vilket jag även gjorde på en massa kompisar och tjänade en slant. här gick jag väl i ettan eller tvåan på gymnasiet tror jag.
Vid något tillfälle efter gymnasiet blev det helomvändning och hiphopen lockade istället. Här leker jag, JP och samma riktiga hiphopare (riktigt sådär häftig var jag faktiskt inte). Och här blev det ju ganska neutralt faktiskt.
Sådär. Nu vet ni. Och ja, ta gärna det här som en uppmaning att bjussa på din egen tonårsnostalgi. Det vore ju fint?

Kommentarer
Postat av: JP

Jag ska också göra ett sånt här inlägg någon gång.

2010-11-29 @ 13:22:41
URL: http://jpe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0