Tentanedräkningen.

En vecka och en dag kvar. Om en vecka och ett dygn så sitter jag på Gimogatan i en av de där fantastiskt sterila, stora, kala skrivsalarna och svettas. Om en vecka och ett dygn har jag nästan två timmar kvar av skrivtiden på tentan som komma skall. Yikes. Och ändå sitter jag här och bloggar. Men ja, man måste ju pausa lite i läsandet också.
Jag vet inte, den här kursen är svår att avgöra hur mycket man kan på. Och man måste ju kunna allt, för trots att det bara lär vara en fråga om EU så vet man ju inte om den kommer handla om kommissionens uppbyggnad, konkurrenspolitiken, den öppna samordningsmetoden, det ordinarie lagstiftningsförfarandet eller what else. Man måste ju liksom lära sig alltsammans för att vara på den säkra sidan. Men den här veckan ska det minsann pluggas, så att det inte behöver kuggas. Jag ska strax iväg för förseminarium och seminarium om EU, och då passa på att lära mig allt som kunnas bör om just denna fantastiskt byråkratiska organisation.
Tur att det finns tid, bibliotek, fina kunniga klasskamrater, böcker, sammanfattningar och powerpoints. Och kaffe, fika, träning och vänner som kanske kommer och hälsar på (JP, gör det!). Lite andrum behövs nog, nästan lika mycket som själva pluggandet. Nå. Det ska väl gå vägen, inshallah.

Kommentarer
Postat av: Mirjam

Fin blogg! :D Hur mårs det idag? :) <3

2010-11-04 @ 13:59:09
URL: http://mdik.blogg.se/
Postat av: Kittys Closet

Här är ett litet test - fyll i det du gillar!



[ ] Tävlingar

[ ] Mode

[ ] Fototips

[ ] Modelltips

[ ] Filmtips

[ ] Konståkning

[ ] Foto

[ ] Roligheter

[ ] Shopping

[ ] Inredning



Om du har kryssat 3 eller fler har jag en blogg du nog kan uppskatta - Kittys Closet!

2010-11-04 @ 19:53:27
URL: http://kittyscloset.blogg.se/
Postat av: JP

Haha. Desperata brudar som har spamat dig genom mig! De två andra som har svarat.

Snart ses vi igen!

2010-11-04 @ 23:42:55
URL: http://jpe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0