på löpet är det krig och hälsa, och jag vet jag borde läsa. Men allt jag vill ha är en tv-tablå för ikväll.

Det är vit gnistrande snö ute, och nu har det äntligen slutat storma riktigt så mycket som det gjort de senaste två dagarna. Trodde ju att jag skulle blåsa omkull med cykel och allt. Men idag har jag försökt komma på ett lämpligt PM-ämne inom förvaltningspolitik (gick sådär) och hängt upp adventsstjärnan och satt upp ljusstakarna i fönstren (gick mycket bättre). Man får tjuvstarta med jul och advent och glögg och sånt när det 1) är snö och fyra minus ute och 2) man bara ska bo här till typ den 20e, man måste ju hinna njuta lite.
Jag har lite gett upp pluggandet för idag, men senare ska jag iväg för att titta på Uppdrag granskning med några klassvänner. Detta räknas faktiskt som att plugga, då det är obligatoriskt till seminariet nästa vecka.
Framöver ska jag;
  • åka till Stockholm och hänga med Sara, gå på Leviathan-teater och på första adventsgudtjänst i Storkyrkan
  • söka bostadsbidrag (enligt den preliminära uträkningen skulle jag få 400 spänn i månaden, hurra!)
  • FÅ BESÖK AV VÄRLDENS BÄSTA MARIE OM TYP TVÅ VECKOR!!!
Oh my. Det finns lite fint i livet trots övermycket plugg, kyla och mörker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0