helgrapport.

Ännu en helg har gått och jag har tänt första ljuset i min adventsljusstake. Även denna helg blev fin, jag fick åka snålskjuts till Stockholm där jag hängde med finaste Sara och åt middag, pratade om allt mellan himmel och jord och såg I love you, Philip Morris. Fin och knäpp film. Rekommenderas. Söndagen innebar första advents-gudstjänst på gamla jobbet, hälsa på alla fina gamla kollegor och sedan en sväng på stan i storstan. Jeans och nån julklapp införskaffades. Älskar att man kan köpa fina jeans för 300 pix på Weekdays! Till och med som student har man ju råd. Typ.
Framåt kvällen möttes några från programmet upp på Teater Tribunalen på söder för att se Ett allas krig mot alla - and fuck you too, mr. Hobbes vilket ju var fantastiskt roligt eftersom att den bygger på Leviathan som vi läste i första delkursen. Fantastisk föreställning, precis lagom vrickad och spårad och jätterolig. Rekommenderas, även den.
Idag vill jag inte plugga. Jag är trött men borde börja fila på PM:et. Vill helst sova en stund. Hmpf. Denna trötthet alltså! Vad gör man, jag kommer inte upp på mornarna och så är jag trött även på både dagar och kvällar. Hur åtgärdas detta!?

Kommentarer
Postat av: Teologen

Ett tillskott av vitamin D3 kan liva upp tillvaron i November när den freudianska dödsdriften verkar vara som starkast.

2010-11-29 @ 21:19:51
Postat av: Hannah

Minsann! Är det sånt man måste köpa i ren vitaminform eller räcker det att äta nånting lite mer än vanligt månne?

2010-12-01 @ 11:11:56
URL: http://hannahochvarlden.blogg.se/
Postat av: Teologen

D3 bildas såvitt jag förstått i huden när vi utsätts för solljus. Knaprade därför på prov små vita piller införskaffade på något av våra numera konkurrensutsatta apotek.



Jag upplevde en positiv effekt efter några veckor. Placebo eller inte har jag ingen aning om, men faktum är att jag ju inte haft möjlighet att vara ute i solen på grund av jobb inne - och solen lyser med sin frånvaro allt tidigare.



Hur som helst - goda tider stundar ju. 20 dagar tills det vänder och vi går mot längre dagar!



/J

2010-12-02 @ 21:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0