En dålig dag.

Alltså. Jag hade värsta planerna på att få saker gjorda i eftermiddag, då jag fått veta att jag endast skulle jobba på förmiddagen. Och jag vet ju att man måste vara beredd på att hoppa in även på eftermiddagspass om det skulle behövas, men jag hade ju lite hoppats på att få slippa. Så jag chansade och bokade en tid hos optikern och tänkte i samma veva passa på att hämta min nya dator som min käre far har installerat och sånt. Jag var på bra humör, och hade precis börjat jobba när de ringer från jobbet. Måste åka vidare till nästa ställe på eftermiddagen, avboka optikertiden och hämta datorn en annan dag. Jobba till 17.45 istället för 12.00. Och tack vare garantilönen kan jag ju heller inte tänka att det ger ju i alla fall lite mer klirr i kassan, för det gör det ju inte. Och ja, jag vet att jag inte borde klaga på att jag har en garantilön. Men det är ju bara så irriterande att man aldrig kan planera och utnyttja den 20-procentiga obetalda fritid jag i praktiken har. Frustration. Jag är inte på bra humör längre. Hmpf. Och att folk som ringer till växeln sedan försöker uppforsta en i telefon gör ju heller inte saken roligare direkt. Baah, dålig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0