KGB, nudlar och långfrukost.

Efter min blomsterfotarexpedition igår så åkte jag hem och fortsatte på det japanska temat lite med nudlar med räkor till middag. Middagar som smakar bra och tar ca 5 minuter att göra gillar vi skarpt. Nog för att man kanske skulle få någon typ av skörbjugg eller annan näringsbristsjukdom om man skulle leva på det, men ibland så. Bra grejer. Så efter lite nudlar, lite internetkonversationer och lite fjollning åkte jag in till stan för umgänge, rock och öl på KGB. Det var år och dar sedan jag var där, men alltså. Jag gillar stället. Det är ju faktiskt lite intressant att man kan inreda en klubb med kommunisttema, byster av Stalin och Kalashnikovs över baren, och att folk tycker att det är en kul grej. Jag tycker också att det är en kul grej ju, men det skulle nog inte vara lika uppskattat om man hade, säg, nazitema. Men ja. Bon Death spelade, och trots att beskrivningen "någonstans mellan The Hives och Maroon 5" inte riktigt stämde så var de riktigt bra. Så bra musik, trevliga människor, popcorn, vadslagning, öl, folk i kommunistuniformer och ett tappert moshpitförsök av två personer = En bra kväll.

Idag körde jag långfrukost framför OC med regn utanför fönstret, och njöt av vetskapen att knappt behöva gå ut på hela dagen. Förutom ner till ICA, men det är ju inte så långt. Ikväll kommer Karolina och kanske Lotta hit och äter mat, så nu måste jag fortsätta med min påbörjade städning. Att bjuda hem folk är en bra morot för att faktiskt få ändan ur och dammsuga. Så på't bara, yalla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0