Judiths ingefärskakor.


Jag ska strax åka iväg på klädbytarkvällen hos min kusin, och ska då ta med mig ingefärskakorna jag bakade igår kväll. Och eftersom att ju faktiskt är himla goda (om man tycker om ingefära) tänkte jag dela med mig av receptet. Hur enkelt som helst är det!

Du behöver:
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 dryg dl socker
4 msk mald ingefära
100 gram smör
4 msk ljus sirap

Börja med att blanda alla torrvarorna i en bunke.

Tillsätt sedan det kylskåpskalla smöret skuret i bitar och häll på sirapen.

Knåda ihop så att det blir en ganska smulig deg. Kläm sedan ihop till små bollar och placera på en plåt med bakplåtspapper.

Tryck ut dem med en gaffel, och grädda i mitten av ugnen på 190 grader i 10-15 minuter.

Låt svalna i cirka 10 minuter på plåten innan du lägger över dem på ett galler. Klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0