En present.

Ikväll åkte jag hem till familjen. Igår ringde nämligen Alice (okej, hon är 4 så hon slog väl inte numret själv, men det var hon som pratade) mig och tyckte att jag skulle komma hem till dem. Hon hade en present till mig, sa hon. Och jag tyckte att hem och grilla vore ju trevligt, så ikväll bar det alltså av. Och ja, jag fick en present, fint inslagen och med en teckning till, där hon hade ritat av mig och skrivit ett H och sitt namn. Catarina berättade att hon hade fått för sig att ge mig en födelsedagspresent (trots att jag fyller år i januari), och helst ville hon köpa en jättestor gosedjurshäst. När Catarina förklarade att Hannah kanske inte vill ha en sån, hon ska ju flytta till en mindre lägenhet snart och så, så ville hon ge mig en klocka istället. När Catarina föreslog att man kanske kunde köpa en tidning eller en godispåse att slå in, så blev Alice jättearg och skrek att man kan ju inte ge en tidning i födelsedagspresent! Och det fick hon rätt i. Och så åkte de och köpte en jättegrön äggklocka åt mig. Det som var extra bra var ju förstås att jag faktiskt inte hade någon äggklocka, så det var ju perfekt! Och en väldigt fin gest från min fina lillasyster. Och en väldigt fin äggklocka också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0