I'm out of here.

Med tanke på hur landet norrut ligger så känns det ju lite konstigt att det är idag som jag ska åka till Berlin. Jag har sett väldigt mycket fram emot resan, så åka tänker jag ju. Och det är ju egentligen inte som att jag kan göra så mycket åt tragiken om jag skulle stanna hemma heller. Så jag tänker åka, och jag tänker ha roligt. Har dessutom fått prata lite med farmor i telefon idag, det var skönt. Hon verkade i alla fall lugn och så. Bra.

Berlin alltså. Jag jobbar under dagen och åker direkt till Tyskland sedan. Utan glasögon, för dem glömde jag hemma. Visserligen använder jag mest dem mellan badrummet och sängen, så jag kanske klarar mig trots allt. Men ändå liksom. Störigt.

--- update ---

Det verkar finnas ljus i tunneln! Även om detta kanske inte är en 180 gradig omvändning så kanske 90. Bönesvar? Helt plötsligt kändes det hela väldigt mycket lättare och bättre och jag kanske till och med lyckas slappna av och njuta av semester. Skönt! Tack för varma tankar, ord och böner. Det kanske hjälpte. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0