Biddik mayy? Aywa, law samahht.

Imorse var morgonen FROM HELL. Vaknade med skriande halsont, det verkar verkligen gå åt fel håll nu, och kom på att det bästa nog vore att inte gå upp, åka och jobba 8,25 timmar i en reception med tillhörande, ganska så frekvent ringande telefonväxel. Tänkte att, jag kan ju i alla fall tvätta mig och så, känna om det känns bättre. Det gjorde det inte. Verkligen inte, speciellt inte med tanke på att vattnet var avstängt. Helt utan förvarning. Que? Tittade ut genom fönstret och såg ett stort hål i gatan utanför, samt en bil och några typer från Stockholm Vatten. Inget vatten pour moi, alltså. Inte ens ett vattenglas från igår hade jag hällt upp. Så efter att ha ringt jobbet och sjukanmält mig så gick jag och lade mig igen, och när jag vaknade vid elvasnåret var vattnet tillbaka och halsen kändes något bättre i alla fall. Lhamdulillah! Men idag spenderas med daytime television, cola light (jag tror att jag kan tänkas vara på väg att utveckla en ny last? Baah!) och te i soffan. Kanske provsmaka en av muffinsarna också. Till Sex and the City som börjar om ett tag (ja, jag har koll på tablån för dagen). Yes yes. Sedan får vi se om jag lyckas pallra mig iväg till Josse på lite mat och sällskapsspel. Jag var visst inte den enda krassliga, så det blir nog en lugn kväll i vilket fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0