Den kungliga bröllopsdagen.


Idag har varit en lång och händelserik dag, vill jag lova. Den slutade med att jag fick denna i min hand. Någon typ av medalj vill jag ändå hävda att det är, utfärdad av Överkommendanten i Stockholm. Yey!

Dagen började vid Gärdet vid elvatiden i förmiddags. Efter samordning, lunchande, häng och en sjumilatoalettkö med militärer med gevär så tågades det till Strandvägen i kortege. Där ställdes vi upp längs vägen och höll tummarna för att det inte skulle regna. Och det gjorde det inte! Lhamdulillah. Det var militärer i olika skepnad, orkestrar, olika organisationer och så scouterna, vilka jag då tillhörde. Det var faktiskt en mäktig upplevelse att få ta del av det här historiska eventet. Maffigt, trots att när brudparet väl kom och vi gjorde honnör längs kortegevägen så gick det hela väldigt fort. Men de var så fina, och precis när de kom farandes så bröt solen igenom molntäcket och de såg ut som ett vykort! Det var en minnesvärd dag, må jag säga. Och medalj fick jag! Hoho.

Väl hemma efter 8 timmar utomhus, ståendes, delvis frysandes så blev det att hoppa i badet för uppvärmning och uppmjukning av rygg. Nu festar jag loss med te och ostbågar framför resten av de tv-sända festligheterna från slottet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0