Sexualiseringen av politiken.

Om någon är intresserad så är den här texten av Katerina Janouch det absolut dummaste jag har läst på länge. Jisses, jag säger då det. Är det här verkligen inte snudd på sexuella trakasserier? Jag hade personligen inte uppskattat att beskrivas som "ung stark kvinna med klar blick, något av en dominautstrålning skymtar fram. Hon kan ta tyglarna och styra rätt i både politik och erotik" i nån skum artikel i Expressen (det är för övrigt Maria Wetterstrand som beskrivs). Och jag betvivlar att Göran Hägglund tycker att det är väsentligt för den politiska debatten att Katerina anser att han "må försöka skyla sin erotiska status bakom en präktig yta men där under bubblar det av otyglad lust."

Hjälpars. Här kan vi snacka om ett mycket tappert försök till sexualisering av det offentliga rummet.

Om en timme ungefär åker jag till Sundsvall. Vi höres väl när jag återkommer till huvudstaden. Trevlig helg på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0