Kampen fortsätter, ohälsan ska falla.


Som jag skrev igår har det tunga artelleriet satts in mot virusen som verkar planera att bosätta sig i min kropp. Det får de ju inte. Så förutom att äta esberitox och vila en massa så gör jag huskurer med citron och färsk ingefära.

Jag skär ingefäran i tunna skivor och kokar den tillsammans med citronskal (som man tvättat innan) och ett par teskedar socker. Sedan får det svalna, också dricker man det med is. Eller så dricker man det som te. Det kan man göra lite som man vill. Men eftersom att det är ungefär 28 grader i min lägenhet just nu så tänker jag is.

Som pricken över i så petar jag i min gojibär också. Och färsk citron.

Kommentarer
Postat av: JP

Honung ska det vara i ju :)

2010-06-24 @ 18:08:01
URL: http://jpe.blogg.se/
Postat av: Hannah

När jag dricker det varmt har jag honung i också! :)

2010-06-26 @ 21:03:45
URL: http://hannahochvarlden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0