det blir aldrig som man tänkt sig.


Igår slutade jag jobba klockan tolv, och Josse slutade jobba klockan ett och SMHI hade utlovat 18 grader och sol. Så vi passade på att åka ut till hennes landställe på Värmdö. Dock blev det inte riktigt som vi tänkt oss. Molntäcket låg tjockt och efter ett par tappra försök till att åtminstone ligga fullt påklädda och insvepta i fleecefiltar utomhus så blev det för kallt ändå, och vi flyttade in våra stolar i huset och tände en brasa. Fortfarande fullt insvepta i två filtar var.

Där  låg vi ett tag och blev tillslut lite varma. Somnade till en stund framför brasan. Och även om det inte blev sol och bikini och ligga i gräset som det var tänkt, så var det faktiskt ganska gött ändå.

Som den scout jag är fick jag liv i elden i alla fall.

När vi vaknat till liv igen satte vi oss på golvet framför brasan och spelade kort. Sedan åt vi pastasallad med parma, åt melon och tittade på Uppdrag Granskning. Sedan blev det att åka tillbaka till stan och hem. Som en liten minihelg mitt i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0