Nedräkningen har börjat.

5,5 timmar kvar till den riktiga semestern. Hurra! Nog för att jag varit ledig i en och en halv vecka redan, men idag jobbar jag som bekant. I en luftkonditionerad reception. Inte helt fel faktiskt! Jag sitter nästan och känner att jag skulle kunna ta på mig en kofta. Vilken känsla, hörrni. Det var inte igår. Men jag tar inte på mig någon kofta, jag njuter istället av att nästannästan frysa jättelite.

Kvart över fem stänger jag sedan igen här och tar mig till centralen snabbt som attan. Därefter väntar dryga fyra timmar på buss till Hudiksvall. Har laddat med äggmackor och musik i mp3n, så det ska nog gå vägen. Har till och med datorn och Mad Men med mig om det skulle krisa och jag skulle bli akututtråkad.

Och därefter; SEMESTER. Betald sådan. I drygt fyra veckor. Först landet; sola, bada, läsa. Sedan Berlin; hänga i parker, dricka öl, se stan och gå i vintagebutiker med Linda. Därpå; chill i Stockholm i några dagar innan det är dags för scoutläger. Och efter det kommer jag ha typ en och en halv vecka kvar av ledigheten. På blir det möhippa och bröllop och fix och don inför hösten med allt vad det innebär. Sedan har jag typ två arbetsdagar kvar, inshallah. Och sedan är det so long suckers till jobbet för det här året! Nu händer det grejer alltså. Fantastiskt! Nya tider.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0