Berlin dag 1

Som ni nog har märkt har jag haft bättre saker för mig än att blogga de senaste dagarna. Men jag tänkte att vi tar igen det nu. Slänger upp ett inlägg per dag om hur vi hade det i Berlin!   
Efter att ha varit uppe sedan klockan tre och redan ätit en liten frukost på Skavsta flygplats ankom vi äntligen till Berlin. Medan vi väntade på att bli uppmötta av Fabian så bestämde vi oss för att äta frukost nr två, den storslagna varianten, på ett café i närheten.
Linda och jag tyckte att det hela var en mycket bra idé.
När vi ätit och hängt och slumrat lite i ett par timmar blev vi sedan upphämtade av Fabian, och så bar det av till hans lägenhet i Charlottenburg där vi powernapade och därpå gjorde oss i ordning för kvällens aktiviteter!
Vi tog tåget ut till Potsdam där det var sommarfest som avslutning för terminen på universitetsområdet. Det var livemusik, fånigt billig mat och öl och god stämning minsann.
André och Fabian hade gjorts t-shirts kvällen till ära.
Vi var glada över semestern och firade med 20-kronorsöl.
Jag hade min nygamla fina klänning som jag köpt för 40 riksdaler på Rigahjälpen i Bergsjö på mig. Men det syns ju tyvärr inte så bra på bilden. Dock syns det på ett ungefär hur glad jag är.
Sedan blev det lite tysk hiphop. Jag tyckte att det var rätt bra, men tydligen var det för att jag inte förstod texten. Men bra gung var det ju i vilket fall!
Bra gung var det också i hoppborgen! Livsfarligt och barnsligt kul.
Det blev mörkt och då fick bladen fina färger.
Efter att vi hoppat klart i hoppborgen svalkade vi oss med kanske jordens starkaste drink för 3 euro. I guess we're not in Sweden anymore.

När det hade regnat en stund så kände vi oss ganska nöjda med utomhuskalas, så vi bestämde oss för att ta tåget tillbaka till Berlin. Där blev vi hungriga och gick och åt. Sedan blev vi trötta. Inte så konstigt kanske, då vi varit uppe sedan tre på morgonen (dock med några powernaps då och då, men ändå). Så därefter blev det hemfärd till bäddsoffan! En mycket fin första dag i Berlin och Potsdam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0