Högskoleprovschock!

Satt och gled runt lite på LUs hemsida, och läste om min förhoppningsvis blivande utbildning. Där läste jag att "Universitetet har beslutat att från och med VT2010 använda giltigt högskoleprovsresultat som skiljekriterium vid lika meriter i urvalsgrupperna BF och BG." Och det låter ju helt okej. Bara det att jag som inte gjort högskoleprovet eftersom jag ändå inte lär få högre resultat på det än jag redan har i betyg och därmed ansett att det vore slöseri med tid, kraft och pengar, lite grann inser att det bara pga detta kanske vore en bra idé ändå. Just för att mina betyg ligger relativt nära gränsen för förra årets lägsta intagna, och ett giltigt högskoleprovsresultat skulle kunna vara det som avgör. Och för att jag kommer på mig själv med att så fasligt gärna vilja komma in just i Lund.

Med denna insikt fick jag lite andra insikter på köpet. Typ som att sista anmälningsdag är på måndag. Som i nu på måndag. Och att själva provet är den 10e april, vilket är en dag då jag hade tänkt befinna mig hos Marie i Cadiz, Espania. Men förhoppningsvis kan jag rodda om lite så att allt går vägen ändå, typ åka onsdag till onsdag. Det vore kanske till och med bättre på flera plan, dels att jag faktiskt skulle vara på plats för påskfestligheterna, och dels för att biljetterna blir billigare om man åker mitt i veckan. Så. Det tråkiga är ju att jag måste åka själv, men Sanna kommer ner senare så får vi mötas upp där istället. Blir nog gött i vilket fall.

Idag ska jag gå och köpa mig ett asadyrt läppstift och sedan äta sushi och städa i kyrkan. Häpp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0