Det är de små sakerna som gör't.

Det finns vissa små, till synes obetydliga saker som alltid gör mig lite extra glad. Jag tänkte att jag skulle lista upp dem här. En glad måndag, liksom.

- När människor som kan två språk flytande byter språk mitt i en mening.
- Folk som minar med i musiken de har i öronen på tunnelbanan eller pendeln.
- Att titta på såna här oerhört magiska bilder på Sandra Beijers blogg.
- När man hittar en ny fantastisk hobby, som min nya favorit symaskinen.
- Att ha tid och lust att baka och laga mat.
- När solen bryter igenom en annars jämngrå februarihimmel och gör alla tankar glada och spralliga.
- Fina, öppna, förtrogna samtal med goda vänner.
- Endorfinrushen på spinningen och att känna att träningen ger resultat.
- När jag hör folk prata arabiska och jag förstår vad de säger.
- Ella Fitzgerald på raspig inspelning.
- Människor med civilkurage.
- En kopp te när det är kallt och rått ute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0