Bättre och bättre dag för daaaag!

Idag tog det bara en timme till jobbet och jag kom nästan i tid. Gött! Fick åka finbuss till Rågsved och sedan tunnelbana hela vägen. Lyxigt värre. Sittplats till och med. Arbetsdagen spenderades på en ny arbetsplats, upplärningen gick bra, jag fick fin bra kritik och det verkar vara ett trevligt ställe. Känns också roligt att jag ska få vara chef över receptionen en dag när de är borta. Bossa lite.

Minus fem och strålande sol gjorde ju heller inte dagen sämre. Gick ut och käkade lunch med Christofer och Pontus, thai- och sushi- och glassbuffé. Galenskap. Jag borde inte äta buffé. Jag vet inte riktigt vad som händer, jag överskattar alltid min förmåga att äta och så mår jag dåligt i flera timmar efteråt. Kanske kan det vara snålheten som sätter in också, nu har jag ju ändå betalat och får äta hur mycket jag vill, liksom. Plus att det ju var vääldigt gott. Vi åt klockan tolv och klockan fem var jag fortfarande rejält mätt. Men gott och trevligt var det i alla fall. Så det var ju värt det.

Resten av dagen fortlöpte lika bra. Fick gå lite tidigare, slapp vänta i en evighet på pendeltåget och tog mig hem smärtfritt och smidigt. Sov en stund, läste lite och åt keso med banan och kiwi, mumma. Lite kyrkhäng på det och nu en asastor kopp grapefrukt- och ingefärste, pappas gigantiska fleecetröja och det senaste avsnittet av Greys. Life is good.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0