Askonsdagen.

Gårdagen innebar en nästan obscen förtäring av semlor, och traditionellt sätt är ju detta för att ladda upp inför fastan som börjar idag. Själv har jag funderat lite kring det där, att fasta innebär för mig, och för många andra tror jag, att man väljer bort något som tar fokus ifrån det som faktiskt är viktigt i livet. Jag känner många som till exempel fastar från facebook, godis, tv, etc. Jag tror att jag ska köra någon halvmesvariant av den versionen, nämligen att fasta ifrån nöjessurfning på fritiden. Jag menar, jag sitter ju ändå framför en dator på jobbet hela tiden, och då blir det mycket bloggläsning och sånt. Då behöver jag ju verkligen inte göra det när jag kommer hem på kvällarna. Och ändå är det relativt ofta man hamnar där ändå, just för att vanan ligger inne. Man måste ju hålla koll, liksom.

Så. Från och med idag och 40 dagar framåt blir det nöjessurfning enbart när jag ändå måste sitta framför en dator. Och kvällarna ska jag ägna åt mer givande saker så som att sy, umgås med vänner, läsa, träna och måla. Sånt där som faktiskt ger energi och inte bara tar. Häpp häpp.

För övrigt försöker jag ignorera ett eventuellt begynnande halsont. Jag har inte varit sjuk det minsta i år hittills, och hade hoppats på att det skulle få fortsätta så. Men ikväll blir det nog filt, film och glass eller så. Jag fastar ju inte från sötsaker liksom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0