en skrivpaus för en skrivpaus.

Jag tar en liten paus från PM-skrivandet till förmån för lite bloggskrivande. Lyssnar på Sandra Breijers jullista, har druckit en kopp varm choklad och tänkte att ni ju inte har fått se hur jag har det här. I mitt nya hem liksom. Så lite bilder (!) är kanske på tiden?
Här är utsikten från mitt skrivbord. Fint att slippa titta in i nån annans hus, och vice versa. Dessutom har jag ju en fin murgröna i en bur, det är nytt och införskaffades på en liten roadtrip förra fredagen.

Min juliga ikon som jag fick i Jerusalem får stå framme nästan jämt, men nu är det ännu lite juligare på min sockerlåda med en julstjärna.

Min hylla innehåller mycket bra.

Min orkidé håller på att få knoppar! Fint med lite liv såhär mitt i vintern.

Finaste burken och second-hand-fyndade gardinerna.

Lite mer kanske ni får se nån annan gång, inshallah. Annars kan jag tipsa om att bastu är en sjukt bra idé när det är minst 12 minus mest jämt. Igår kom Lovisa och Elin hit och vi körde hardcore med bastu, en öl och hoppa ut och rulla oss i snön. Vi skrek mycket och fötterna fastnade liksom lite i stenen, det gick fort att nästan frysa fast. Men det var kul, och man värmes ju upp snabbt i bastun igen direkt efter. Och så lite glögg på det. Basta är nåt man gör alldeles för sällan. En gång i månaden bör man ju, minst!

Kommentarer
Postat av: JP

Det är ju det jag säger! Bastu is the shit!

2010-12-07 @ 12:42:37
URL: http://jpe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0