Komma hem och komma in.

Efter sju dagars total teknikinvaliditet så är jag åter i civilisationen! Kom hem från lägret för någon timme sedan, och har sedan dess duschat (kanske århundradets skönaste, dock luktar håret fortfarande lite rök trots två shamponeringar och en balsamering) och satt tvätt nr ett. Allt som jag ens funderade på att ta med mig till lägret åker utan om och men i tvättmaskinen pronto. Väl på ett läger står man ju utan särskilda svårigheter ut med att det enda sättet att tvätta sig är att bada i 16 gradigt vatten och att man hela tiden står över en öppen eld och lagar mat (=brandrökslukt överallt) och att man diskar i så småningom rätt flottiga diskbaljor med så småningom rätt sotiga diskborstar. Men väl hemma så känner man ju hur illa man faktiskt luktar. Så nu så. Nu är jag ren och fräsch igen, och vilken känsla!
Lägret var för övrigt grymt på de allra flesta sätt och vis. Knappt en droppe regn, bra stämning, lagom mycket aktiviteter och bra projekt, grymma lägerbål och skötsamma, fina och duktiga tonårsscouter. Att vara ledare var roligt värre! Det känns dock konstigt att veta att jag ju till hösten inte kommer att fortsätta som deras ledare. Eftersom att...
I torsdags fick jag veta att jag blev antagen i Uppsala! HURRA HURRA HURRA! Jag ska alltså flytta om ett par veckor och börja Politics kandidatprogrammet vid Uppsala universitet. Jag fattar inte att det faktiskt gick vägen, jag kom in. Helt galet och helt galet bra. Och helt galet läskigt också för den delen. Jag ska nu byta liv. Än en gång en relativt radikal förändring, även om att flytta till Mellanöstern var snäppet läskigare. Men ändå. Allt blir ju helt annorlunda. Antagligen på ett riktigt bra sätt dock. Peppen deluxe!

Kommentarer
Postat av: Teologen

Stor grattiskram till dig!

Vad kul!



Kör hårt nu!



/Teologen

2010-08-14 @ 12:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0