Jag ser början på slutet!

Jag ska börja med att be om ursäkt för mina trista uppdateringar här på sista tiden, bortsett från bröllopet, endast handlat om hur det går för mig att packa och om hur mycket jag har att göra. Men, i mitt försvar så är det i princip det enda som händer i mitt liv just nu. Eller, det enda, tack och lov för det för det står mig upp över öronen. Men jag fortsätter på samma tema; idag tror jag mig faktiskt börja se början av slutet av packandet! Det känns som att jag har koll. Jag har rensat ur garderoben, packat ner allt jag inte ska ha med till Uppsala (jag har alltså lyckats välja bort ett helt gäng klänningar, vilken pärs!), jag har rensat badrumsskåpen, förberett nedpackning av det jag fortfarande behöver använda mig av de kommande dagarna, rensat bland smyckena, städat ur kylen och skafferiet, sett till så att allt på vinden är flyttredo. Så jag tror faktiskt att jag ligger i fas!
Framtiden ser nu ut såhär, ungefär (mest note to self det hära):
IDAG OCH IMORGON
- Fortsätta packa, strukturera
- Kurera förkylningen
- Lämna nycklarna till Anna som är en guldklimp och ska hjälpa mig med flyttstädningen
- Få över några av kartongerna till pappa redan nu, inshallah.
- Hinna umgås lite med folk och säga hejdå och sånt, inshallah.
- Försöka äta upp så mycket som möjligt av det jag har i frysen, pang på flädersorbeten, nu!
TISDAG
- Pappa kommer på morgonen och packar ihop gamla datorn och lite annat krafs
- Jag fixar ihop det sista, Josse kommer och vi flyttar allt som inte ska till Uppsala hem till pappa.
ONSDAG
- Flytt till Uppsala!
- Inskrivning vid institutionen och nationen.
- Hem igen, till skroten med soffan och lite annat tjafs.
Och på torsdag ska jag jobba. En endaste liten dags arbete blir det emellan semester och tjänstledighet, och den dagen kommer antagligen att bestå av avslutningslunch med chefen och en annan kollega som också ska flytta till Uppsala. Därpå åker jag väl norrut igen på torsdag kväll så att jag hinner packa upp lite mer innan insparksveckan börjar på fredag! Det är dags för en ny era. Minsann.

Kommentarer
Postat av: Teologen

Spännande, en ny era till och med.. =)



Vilken nation blir det då?



Och du, kom ihåg att ha kul medan du pluggar i Uppsala. Grym studentstad. Grymt bibliotek (grymma egentligen).



/Teologen

2010-08-17 @ 00:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0