Insparksigångspark!

Hej världen! Jag är på plats i Uppsala, jag har hunnit packa upp en del och även hunnit se inte mindre än tre nationer, däribland den beryktade Stocken. Som Stureplan, fast mindre och billigare ungefär. Och idag började insparken! Fantastiskt verkar det. Det hela började med ett välkomsttal med rektorn och sedan skulle vi göra ett diagnostiskt prov  för att få lite bra fördelning på grupperna inför Statsvetenskap A. Frågor om politisk tillhörighet, kortare förklaringar på olika förkortningar, vad BNP kan användas till och varför Folkpartiet är ett liberalt parti. Slutligen, skriv en kort uppsats på ca 200 ord om vad politik är för dig. På ditt tredje språk. Hmpf?
Efter en stund blev det såklart fnissigt bland studenterna, nån kom in med en cykel, nån frågade bestört vad man skulle skriva på kön, sitt biologiska eller sociala? Nån tittade på porr med hög volym på sin iphone, och när två började slåss så hade nog alla fattat vad det hela handlade om. Och in störtade en massa utklädda faddrar, och jag behövde inte skriva en uppsats på arabiska, hurra!
Vi blev indelade i faddergrupper och lekte namnlekar, och därefter blev det lite stadsvandring med tillhörande shopping till temat. Vi är galler, från Asterix och Obelix. En kille ska vara fiskhandlare, och jag ska vara fisk. Jag har köpt en fantastiskt ful glittig tajt långklänning på myrorna, och denna skall kombineras med bodyglitter och vattenkammat hår. I denna utstyrsel blir det sedan mingel på VGs nation, och tydligen ska jag spendera åtskilliga dagar i denna klänning framöver. Hm. Jag tror att det är kostymkrav till och med onsdag. Yey?
Nå, det verkar bli kul i alla fall. Och man blir ju vad man äter, så jag åt lax till middag.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det låter underbart. Jag vill också klä ut mig till fisk. För det är väl det universitet handlar om ? :) Vad är det du ska läsa min vän?

2010-08-23 @ 15:22:40
URL: http://sunnanangsanna.blogspot.com
Postat av: Hannah

Haha, insparksveckan handlade åtminstone mycket om det. :) Jag ska läsa pol kand-programmet. Roligt ska det bli!

2010-08-27 @ 12:35:34
URL: http://hannahochvarlden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0