Att ändra eller inte ändra, det är frågan.

Efter mitt ändå förvånade höga antal rätt på högskoleprovet har jag börjat fundera. För från allra första början tänkte jag ju söka till Uppsala, men insåg ganska snabbt att jag inte skulle komma in där på mina betyg. Så då bestämde jag mig för Lund istället. Men nu när mitt HP-snitt antagligen lär landa på typ 1,5 och lägsta intagna förra året var 1,6 så kanske man ska göra ett försök ändå? Uppsala lär ju vara minst lika bra som Lund, och dessutom är det ju bra mycket närmare hem. Fast tanken är ju bara så ovan nu, eftersom jag ställt in mig på Lund och verkligen börjat hoppas på det. Det är ju liksom ingen idé att söka Uppsala bara för att se om det går att komma in, bara för att sedan inse att man hellre gått på andrahandsvalet... Ack, what to do, what to do? Tre dagar har jag på mig att bestämma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0