Update.

Det blidde inga spinningskor idag. Det visade sig vara dåligt utbud och skyhöga priser, en rätt kass kombination om man ska vara ärlig. Istället blev det partytopp (enligt Marie ett "Hannah-linne"), glögg och mat. Ska reka lite mer efter skorna, på ett ställe hade de helt okej som kostade 695 eller nåt sånt. Överkomligt om man jämför med 1.400 kr. Men i en strl för litet (eller snarare i exakt rätt storlek, men då de var små i storlekarna blev det för litet).

Fick förmånen att prata med min älskade syster i telefon en stund nyss. Saknar henne. Hon står vid ännu ett vägskäl i sitt nya liv i andra änden av landet, men jag tror hon klarar det. Omväxling förnöjer och jag tror att du skulle göra ett fantastiskt jobb. Sedan måste man ju som sagt inte göra allt på en gång. Jag hoppas hon får lite sinnesfrid i allt detta. Och jag längtar tills att vi får chilla och umgås i jul.

Nu kanske jag ska ta och titta på en film. Vore nog skönt. Och äta lite pepparkakor till förätt och sedan korv med bröd till middag tänkte jag. Ikväll ska vi göra pepparkakshus med tonåringarna, som man sedan kan vinna på lördagens julmarknad i Stuvstakyrkan. Be there, husen kommer bli lika fina och fantasifulla som tidigare år. Inshallah.

Tålamod, egentid och en sak i taget är nog bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0