Solen i ögonen













Jag lyckades tajma in solen på min lunchrast idag. Det var guld. Jag har inte sett solen på jag vet inte hur länge, och att för första gången på exakt så länge få solen i ögonen på min promenad i Vanadislunden var grymt. När jag sedan kom in på kontoret igen drack jag te och satt framför värmefläkten. Sedan planterade jag om några blommor  och gjorde posten.

Det har varit en ganska så lugn dag idag, vilket är ganska ovanligt på just det här kontoret. På ett bra sätt, inte lugn som i tråkig, utan bara lite mindre att göra än vanligt. Så att man hinner med en kopp te och lite nyheter mellan varven liksom.

Igår var en finfin dag. Fick veta att Richard kommer vara ledig på julafton, vilket innebär oavbrutet storslaget julefridsfirande. Så det var goda nyheter. :) Sedan vankades det Amarone-vin och finchoklad (ni vet, den där sorten som kostar 120 spänn för 55 gram på NK och som fått Academy of Chocolates Award för bästa choklad, den ni) och How I met your mother och bad och fina samtal och musik eftersom det var en rätt stor dag trots allt. Den 11 november. Det blev en mycket fin kväll.

Ikväll blir det blodpudding med bacon, keso och ruccula. Blir nog mumma.


Kommentarer
Postat av: Ida K

sv: tack så jättemycket. Din kommentar värmde verkligen. Håller helt med om att det är ett otroligt viktigt ämne, och att det verkligen måste öppnas upp mer. Fler måste uppmärksamma problemet för att vi ska kunna göra något åt det!

2009-11-12 @ 20:15:13
URL: http://karlssonida.blogg.se/
Postat av: Ida

Är det sant? Det lät ganska häftigt! Vad fick ni göra mer där, du var mest lärare eller? Tack detsamma, det är inte så många volontärbloggare där ute och jag är glad att jag kan visa vägen litegrann för oss i den stora bloggvärlden som bubblar över av inredning och mode (enligt mig). Hare bra!

2009-11-12 @ 21:25:30
URL: http://idalundin.blogg.se/
Postat av: Julia Swalander

Hej vilken fin blogg du har:) Jag tänkte be dig om en liten tjänst, för det är såhär..

Min pojkvän och jag bor ca. 4timmar ifrån varandra, och för att komma till varann så reser

vi med Swebus. Och nu är vi med i en tävling där vi behöver just Din hjälp för att kunna

vinna dethär.. Det vi tävlar om är fria resor hela vårterminen.

Genom att bara klicka på länkarna och sedan trycka på "Rösta upp" knappen, så har du hjälpt oss.

Detta tar inte ens en minut, men det betyder så mycket mer!



http://www.studentresan.swebusexpress.se/?page_id=2&mid=49

http://www.studentresan.swebusexpress.se/?page_id=2&mid=54



Ha en bra dag!♥

2009-11-13 @ 12:30:31
URL: http://juliaswalander.blogg.se/
Postat av: Fadren

Fin-Fina bilder

2009-11-19 @ 19:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0