Onsdagsledigt

Så det blidde visst inget jobb idag. Både bra och dåligt, hade jag jobbat idag hade jag garanterat överstigit garantilönen den här månaden. Men det finns fortfarande chans till det, 3 obokade dagar kvar den här månaden. Så det finns hopp!

Men det var skönt med sovmorgon. Sov till halv tio, mys. Sedan spatserade jag ut i nästan-solen och gick faktiskt, hör och häpna, och rekade läget på Vårdcentralen här hos mig. Vaccinmöjligheter alltså. Men de vaccinerar bara barn och riskgrupper där än så länge (vilket är intressant med tanke på den gigantiska kön igår igen). Nå, jag känner mig inte i sådär jättedesperat behov av vaccinet, men när man ändå hade en ledig dag hade jag ju kunnat passa på. Men men.

Så jag gick och köpte avokados och pepparkakor istället. Jag har blåmögelost i kylen, därför var jag tvungen att köpa pepparkakor. Bästa kombon.

Har även löst elmysteriet som jag nämnde igår, posterna för augusti och september var den avlästa skillnaden mellan det jag redan betalt och det jag faktiskt gjort av med. De har alltså redan tagit betalt för hur mycket de trodde att jag skulle göra av med, men så gjorde jag av med 69 resp. 52 kWh mer per månad. Jag tycker dock att det dras lite väl mycket el i min lilla lägenhet. Men det är nog kylen och frysen som båda är från 1800-talet. Hmm, vad göra. De går ju inte direkt att stänga av, liksom. Men men, det är ju inte några direkta farliga pengar ändå.

Ikväll blir det SMU-middag med MUL-föreläsning. Kul! Innan dess ska jag fortsätta tvätta, städa lite och betala räkningar. Wee! Hej, jag är vuxen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0