Längtan efter jul

Idag längtar jag till julen. I alla fall tills att man får hänga upp julstjärnor och lyssna på julmusik och gå på julmarknaden i kyrkan och tända adventsljus och min fina snögubbeljusstake som jag fick igår. Men allra mest längtar jag till julafton. Eller kvällen före, när Richard och jag ska åka hem till familjen i radhuset, klä julgranen och mysa och sedan gå och lägga oss och vakna till julafton! Och vara ledig från jobbet och bara umgås med nära och kära. Ta förhoppningsvis snöiga promenader och komma in i värmen och äta knäck och dricka Zeunerts julmust och titta på Karl-Bertil Jonsson. Träffa släkten och lyssna på Bing Crosby. Och äta sig fördärvad på sill och rödbetssallad och Janssons frestelse och vörtbröd.

Så i denna anda av julelängtan tänkte jag göra en önskelista. Bara för att.
Jag skulle bli mycket, mycket glad för:

+ En symaskin. Inget avancerat, men en som klarar raksöm, zickzack och sån där elastisk söm vore fint. 
+ En spikmatta. 
+ En fin kofta. Det har gått hål i nästan alla mina som jag använder jämt och ständigt.
+ Strumpor. Av samma anledning som ovan.
+ Och sist men inte minst: snö och julefrid och fred på jorden.

Puss puss och ha en fin torsdag, kära ni.


Kommentarer
Postat av: Anna Hultgren

Jag superlängtar efter julen också. Med bara en och en halv vecka kvar till jul... så tycker jag att det är helt okej att adventspynta med stjärnor och lyssna på julmusik :)



hoppas det är bra med dig!

2009-11-19 @ 16:08:13
URL: http://sunnanangsanna.blogspot.com
Postat av: Hannah

Hej Anna! Det är bra med mig, hoppas att det är detsamma med dig? Jo, det är ju faktiskt inte långt kvar nu, men jag vill nog ändå dra ut på det tills nästa helg. Då blir det julmarknad och adventspyntande och en och annan pepparkaka. :)

2009-11-19 @ 19:42:05
URL: http://hannahochvarlden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0