Naturhelg och så måndag igen...

Imorse var ingen rolig morgon. När klockan ringde och jag insåg att det var måndag slogs jag av den brutala sanningen att man kommer behöva gå upp vareviga måndag och gå till jobbet tills att man är 65. Panik! Det blev inte roligare av brutalt illamående heller. Fick i mig lite fil och en klunk kaffe, sedan gav jag upp och drog till jobbet. Illamåendet släppte något, men då jag inte känner mig så sugen på kaffe idag är huvudet inte riktigt med. Hej, koffeinberoende!

Men nu börjar jag vakna lite och om ett tag ska jag och karln luncha. Jag vill ha sushi! (Jag vill alltid ha sushi.) Och sushi ska det bli. Med den här fantastiskt goda algsalladen som jag fick till. Han som är lite fegis när det gäller sushi får väl äta nåt annat. Yakuniku eller så kanske. Mumma det med.

Helgen var lugn och skön. Utflykt till Ösmo där vi hälsade på Richards moster som bodde på en liten kulle med husvagn, friggebod, storstuga och manskapsvagn, en hund och två katter. Där gick vi promenader, njöt av solen,  drack kaffe och på kvällen lagade vi mat, lyssnade på gamla LP-skivor och drack vin och pratade i timmar. Tittade på stjärnorna i teleskop (som tyvärr inte gav så mycket effekt, men planen att visa mig Saturnus ringar var så fin att det inte gjorde nåt.) Fint var det. På söndagen sedan åt vi middag hos mamma, även det var gott och fint och trevligt. Som grädde på moset blev det ett parti Alfapet också. Jag kom tvåa (av tre spelare, ehum). Vi kan säga att jag nästan vann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0