Dagens funderingar

  • Hur är det möjligt att göra av med 52 kWh ena månaden (september) för att nästa göra av med hela 170 kWh under nästa (oktober)? Det är nåt skumt med det här... Visst, det är inte särskilt mycket pengar ändå, men det känns ju onekligen onödigt att nåt jag inte vet vad det är går och drar sjukt mycket el. Över 3 ggr så mycket, bara sådär. Hoppsan, Kerstin. Jag funderar på om det kan vara nåt fel på frysen, att den inte blir tillräckligt kall och att den därmed står på och försöker få ner temperaturen hela tiden. Men då måste det ju verkligen vara hela tiden, för det är ju så galet stor skillnad. Och jag tycker inte att den låtit sådär jättemycket mer än vanligt. Och grejerna är ju frysta, liksom. Hmm. Mysterium. Nån som vet hur man skulle kunna forska vidare inom det här?
  • Kan mitt jobb kräva av mig att jag har en viss sorts skor på mig och ändå vägra att betala för dem? Skor är dyrt och ni betalar mig ändå ingen vidare lön, liksom. Annars får man väl taga vad man haver, och duger inte det för er får ni väl hosta upp. Eller?

  • Det var asalång kö till Vårdcentralen idag igen. Funderar på om man borde ta den där sprutan eller inte? Mamma har både ringt och smsat och tyckt att jag måste skynda mig, men... Äh, jag orkar inte stå i kö för att dagen efter behöva sjuka mig från jobbet.
  • Var ska man ställa grejerna man vill skänka till kyrkans julmarknad? Och kan man skänka de där kläderna jag krympt ur på sistone?
  • Och den eviga frågan: vad sjutton ska man laga till middag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0