konsten att fylla en arbetsdag med meningsfullheter, vol II

Hej världen,

Den här låten är bra. Lyssna på den vettja, och gläd er över att Jamie Cullum letar lyckan på samma vis som alla vi andra 20+are. Känner mig lite klyschig, fast på ett bra sätt, när jag hör den här, då texten i princip sätter ord på hela mitt liv. Det är inte bara jag, liksom. Dagens ungdomar, jag säger't.

Alltså. Älska. Det här får min dag att gå väldigt mycket fortare och bli väldigt mycket roligare idag. Enjoy!

Varsågoda: Ett typexempel på varför min mattebok är den mest opedagogiska och därmed elakaste i världen:

"Adam, Beata och Cecilia löser ekvationen 13*5^x=7*11^x

Adam får x = (lg13-lg7)/(lg11-lg5)
Beata får x = (lg(13/7))/(lg(11/5))
Cecilia får x = (lg(7/13))/(lg(5/11))

Vem eller vilka har gjort rätt? (L)"

(L) betyder att det finns lösning i facit, alltså att de visar varför svaret blir som det blir. Jag tänkte att ja, jag får väl ta och kolla så att jag förstår ordentligt. Bara för att mötas av svaret "Alla!", och that's it. Tack för den lösningen, kompisboken nr 1! Tur att Linda ska hjälpa mig ikväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0