konsten att fylla en arbetsdag med meningsfullheter

Den här krönikan av Annika Marklund är nog bland det bästa jag läst på länge. Nu har de skickat min kopia av Våtmarker från Bokus, det ska bli mycket spännande att läsa den. Planerar att ta med mig ett helt bibliotek till landet på lördag och bara läsa och ta det lugnt. Ska bli hur skönt som helst.

Har date med Malin på torsdag. Systerträff händer alltför sällan numera, vi ska gå och äta middag och spela biljard eller bowling. Ska bli trevligt. Synd att hon inte åker med till landet, men stackarn jobbar ju.

Automatkaffe är inte det roligaste i världen.

Som ni kanske märker har jag tråkigt. T R Å K I G T. Idag har jag:

  • Beställt de två första säsongerna av How I met your mother på dvd. De var på rea och jag intalar mig själv att jag visst har råd.
  • Kommit på den fantastiska idén att blogg.se borde ha en slump-funktion så att man kan lyckas snubbla över en oerhört underhållande blogg bara sådär (så att man har nåt att göra på jobbet, liksom).
  • Irriterat mig på att de bloggar jag faktiskt gillar inte uppdateras alls så ofta som jag vill läsa nåt nytt
  • Ätit en persika
  • Fått hopp om livet i allmänhet efter att ha läst detta.
  • Funderat på att räkna matte, men inte kommit mig för.

Fick hjälp med matten av Viktor igår, det var bra. Så nu fattar jag nog faktiskt grejen med logaritmer. :) Fick även tillfälle att göra den sedan länge planerade lägenhetsinspektionen nu precis innan han flyttar. Det är bra när man kan förena nytta med nöje. Tack för hjälp och intressanta diskussioner!

Och ikväll väntar lite lagom med spänning i tillvaron. På ett bra sätt, hoppas jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0