Tokshopping (modebloggsvarning)

Jag försöker tänka att om jag faktiskt hade jobbat idag så hade jag inte kommit hem förrän halv sex och börjat plugga ändå. Nu jobbade jag inte idag, utan hängde med underbara JP inne i stan istället och tokshoppade upp alldeles för mycket pengar. Hej, helt plötsligt blev den här bloggen nästan skrämmande likt en modeblogg? ;) Köpte en urtjusig (pun indended) klocka, Björn Borg-trosor, två par örhängen, ett halsband och en ring på rea, samt hobbylack. Planerar att decoupagera (lacka fast servetter på) min taklampa. Jag har finfina servetter från Ittala som är alldeles för fina för att använda, alltså blir det perfekt. Projekt! Måste bara kolla att lacket jag köpte funkar på plast, upptäckte när jag kom hem att det var till för trä och terracotta. Hmm.

En väldigt fin dag faktiskt. Det var galet länge sedan jag spontanshoppade, och det var mest praktiska saker jag köpte. JP och jag åt även underbar sushi och spanade in hennes nya foton i magasinet Bodyfication. Kändispoäng till henne, ett av hennes foton fick en helsida i tidningen och tre andra fick plats på nästa sida. Ett helt uppslag alltså. Artikeln handlade om CALM Bodymodification, piercingstudion hennes fästman äger. Bra PR för dem och sjukt kul för henne. Spana in tidningen i en butik nära dig.

Sedan tror jag att jag faktiskt såg rånaren vid plattan. Puckat nog ringde jag polisen först när jag kom hem, och då var det förstås för sent att skicka en bil till platsen. Det var i alla fall skönt att det faktiskt inte kändes lika jobbigt att se honom som jag hade föreställt mig. Jobbigt och konstigt, visst, men inte sådär så man får panik. Skönt.

Har faktiskt räknat lite matte också. Inte väldigt mycket, men en del. Börjar få lite panik över alla tal som ska räknas och förstås, men förhoppningsvis faller bitarna på plats så småningom. Det där provet i helgen förstör dock min vecka lite grann känner jag... Men skam den som ger sig.

Nu blir det kvällspromenad med Marie och ev Sanna. Fina flickor.
Ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0