matteprov 1, check

Hej hej hallå bloggen.

Nu är jag tillbaka från en helg i Gnesta på Maries land. 4 pers i en liten stuga på 25 kvadrat, det är mysigt det. Inte sådär jättefint väder förrän vi skulle åka hem, men vi hann ändå bada två gånger, som sig bör. Ibland får man trotsa kylan just för att följa reglerna. Är man på landet ska man bada, liksom. That's it and that's that. Vi har även plockat blåbär, druckit väldigt mycket kaffe, läst bra böcker (börjat på Paul Austers New York-trilogin, verkar grym!), löst korsord och pluggat matte. En bra helg, med andra ord. Kom hem för ett par timmar sedan nu och högg direkt in på matteprovet. Jag tror ändå att det gick hyffsat, svårt att vara säker när man inte kan kontrollera svaren. Men godkänt får jag väl åtminstone.

Efter en ytterst kulinarisk middag bestående av risgrynsgröt med kanel, ingefära och russin samt knäckebröd med ost och salami, diskuterade jag sex med min palestinska väninna. Hon har google-översatt min blogg vid ett par tillfällen och bett mig skriva något om den palestinska synen på sex. Vi håller på och diskuterar lite fram och tillbaka, men det blir nog ett intressant inlägg, så håll ögonen öppna!

Det är för övrigt grymt skönt att provet är över. 1/4 av kursen; check. Visserligen börjar nästa vecka med exponential- och potensfunktioner, vilket jag tycker låter måttligt lättsmält, men just nu får jag ändå njuta av att ha gjort det jag ska och förhoppningsvis gjort det väl.

Jag vill promenera. Men jag får inget svar av min promenerarkompis. Kanske kör jag en kortis själv istället. Alternativt tar mig ett glas vin. Alternativt både och.

Ha en fin söndagskväll, kära ni.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0