Lilla ego sitt still

Gårdagens insikt: billiga tjejskor är Djävulens påfund. Att dessutom powerwalka till tåget i dessa är ett bra exempel på en typiskt dålig idé. Lagom till att jag klev av tåget och skulle promenera den ca 5 minuter (i vanliga skor utan skavsår) långa biten hem var smärtan från dessa ilskna skavsår nästan outhärdlig, så efter en bit tog jag av mig skorna och gick rätt och slätt barfota hem. Lätt värt det. Skönt att det inte var så mycket glas och sånt på vägen bara, då hade valet varit knepigare. Men det kom liksom så oväntat, sist jag hade skorna hade jag dem en hel kväll utan problem. Men jag kanske inte powerwalkade riktigt lika hetsigt, förstås.

Men stand-upen var rolig. Som väntat vid sådana här gratisevenemang var det väldigt blandad nivå på komikerna, men den sista killen på scen var så rolig att jag inte var säker på att jag skulle lyckas sitta kvar på stolen. Fantastiskt kroppspråk! Tydligen är det gratis stand-up på denna bar, som hette Ego och som ligger på Kammakargatan i Stockholm, varje tisdag och onsdag, så är någon sugen ikväll så vet ni att chansen finns. Klockan 20 började det visst.

Så nu sitter jag här och dricker kaffe och antar att det inte blir nåt jobb idag. Skönt, för vädret verkar superbt och jag ska träffa Karolina. Kanske svänga förbi hos mamma och pyssla lite också, vi får se. Matten har jag redan fastnat i, men Josse har lovat mig hjälp imorgon, men det är en hel del som ska räknas i veckan. Till och med under semestern, när man tänker sig att man inte ska måsta göra någonting alls, kommer detta gråa moln hänga över mitt huvud. Damn! Först i november någon gång blir jag fri. Det är hårda bud. Och resultatet på provet var visst inte riktigt lika roligt att få se som jag hade hoppats och nästan trott. Fuck. Jag begriper uppenbarligen ingenting av matten, min lärare går inte att få tag i och jag fick inte ens godkänt på provet. Min bok beskriver väldigt sporadiskt hur man ska göra, och framförallt är det dåligt beskrivet varför vissa regler är som de är. Det här kommer aldrig att gå. Jag håller seriöst på att få panik över det här, känns inte som att jag kommer att klara kursen och därmed kommer jag inte kunna komma in på den utbildning jag vill gå. Jag måste få G, men hur fan ska det gå till utan några förklaringar till varför matematiken fungerar som den gör!? Det känns som att det är väldigt mycket svårare att få godkänt i en distanskurs än i ett klassrum, walla. BAJS.

Åh! Roligare ämne: Igår beställde jag Våtmarker och ett gäng andra intressanta böcker. Spännande! Våtmarker har det ju blivit stor diskussion kring och den har fått epitet som "bland det äckligaste som skrivits" och författaren har blivit utnämnd av tyska FHM till "Världens mest osexigaste kvinna". Här ska läsas! Men antagligen får man planera läsandet så att man inte behöver äta direkt efteråt...



Och jag vet inte om jag ska bli glad eller arg, om jag ska tacka eller skälla. Så jag gör ingetdera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0