Konsten att inte plugga

Visst är det märkligt. Så fort man verkligen borde göra något vktigt, exempelvis plugga inför ett matteprov, verkar allt annat så mycket roligare än vanligt. Plötsligt känns disken väldigt lockande att ta itu med, man inser att tånaglarna kunde klippas, visst behöver garderoben städas och är inte detta den ultimata dagen för att decoupagera min taklampa? Dessutom har jag ju faktiskt lovat att åka och vattna blommorna hemma hos pappa nu när de är borta på semester. Allt för att slippa plugga, trots att det är det mest akuta. Hmm. Men jag varvar några tal då och då med att limma fast servetter på min lampa. Det är pilligt och kladdigt, men det blir nog ganska fint. Nu håller det första lagret lack på att torka, och om någon timme ska jag måla på ett till lager. Får försöka lägga upp en bild när den är klar. :)

Det regnar massor ute och jag är uppenbarligen ledig. Dvs en perfekt dag precis såhär innan det första matteprovet. Men att koncentrationen ska tryta något så otroligt!? Jag jobbar på ett tal, inser att jag fått fram fel svar och ger upp. I alla fall när det gäller c-tal, dvs de som motsvarar MVG-nivå. Jag satsar ändå inte på MVG i kursen, så det känns som onödigt lidande och slöseri med tid (vilket det verkligen inte är att blogga när man borde plugga..?).

Det spöregnar verkligen... Skönt att man slipper gå ut i alla fall.

Äh. Nu får jag ta och styra upp det här. Yalla, iqra.
Några studietekniktips skulle inte skada, tror jag... Anyone?

Kommentarer
Postat av: Mejsel

Haha känner verkligen igen mig i det där. "Om jag ska kunna sitta vid skrivbordet och plugga måste jag nog städa skrivbordet först... Och plocka bort alla kläder.. Och göra det och det..." Visserligen är det ju ganska bra för då blir det i alla fall städat. Hoppas du lyckades med pluggandet. Det enda tipset jag kan ge är att koka en kopp te, göra pluggplatsen lite mysig och äta något gott så blir det lite roligare att plugga.

2009-07-09 @ 21:36:58
URL: http://www.mejselbloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0