idag blir jag arg över:

  • Det här. Helt sanslöst och skrämmande att mannen haft en hög position på Migrationsverket med dessa åsikter, som uppenbarligen är byggda på helt felaktig information. Det stämmer ju helt enkelt inte. Hej, faktafel!

    Att hävda att järnvägen som Veolia nu slutat bygga på Västbanken mellan Jerusalem och bosättningarna skulle främja de arabiska palestinierna är ju ett skämt. Vet du om, Lennart Eriksson, att den absoluta majoriteten av palestinierna inte ens får det tillstånd som krävs för att ta sig till Jerusalem? Att de palestinier som bor i Jerusalem kanske inte har sådär jättemycket att hämta ute i de israeliska bosättningarna dit spårvagnen ska gå? Vet du att de bosättningar som byggs och underhålls med hjälp av denna järnväg är illegala enligt FN, Internationella domstolen i Haag och att till och med USA kräver att de avvecklas? Att du dessutom skriver "ockupationen" inom citationstecken förbryllar mig, jag vet inte ens om jag vill veta vad du menar med det. Menar du att det inte finns någon egentlig ockupation? Att det bara är snack och värdeladdade ord som alla dessa vänstervridna islamister slänger sig med för att äntligen få "förgöra Israel"? Har du varit där, har du sett muren, vägspärrarna, bosättningarna, flyktinglägren, de ghettoliknande palestinska städerna? Det har jag.

    Och att hävda, som du gör i din artikel på Newsmill, att palestinierna inte ens försöker bilda en egen stat utan bara är ute efter att att förgöra Israel låter i mina öron som ännu ett dåligt skämt. Åk dit, se hur det ser ut, träffa människorna som lever i detta varje dag, visa mig hur palestinierna ska göra för att skapa sin stat när Israel bara hackar upp den i små, små bitar med hjälp av bosättningar, israeliska vägar och murar.

    Det är inte samma sak att vilja utplåna en stat och att kämpa för en möjlighet till ett drägligt liv i en egen.

  • Mensvärk, matteläxa, ensamhet, regn och t o t al  u t t r å k n i n g  på jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0