en ledig dag

Hej världen.

Jag känner mig duktig och mår bra. Bra kombination. Blev ledig idag också, har inte jobbat sedan i tisdags. Men alla mina lediga dagar har inkluderat trevligt sällskap, vackert väder och lite nytta, och denna dag verkar lova samma sak. Klockan är bara tolv och jag har redan städat, satt två tvättar och diskat. Ska hänga tvätten samt sätta och hänga en till, sedan tar jag cykeln och åker och badar. :) En god bok och musik i öronen, kanske en flaska saft och hänga vid vattnet. Det är planen, baby. Ikväll ska vi sedan förbarma oss över min låda vin som har stått i min lägenhet nästan pinsamt länge utan att drickas upp. Sedan drar vi in till sommarstaden och ser vart kvällen bär oss.

Det är ca 30 grader i min lägenhet. Försöker vädra ur så gott det går, men det går... sådär. Men man är ju svensk, alltså får man inte klaga på värmen. Och det gör jag ju inte heller, lite svett har ju ingen dött av.

Och nu är semestern räddad! Jag började få lite panik över att allt verkade rinna ur i sanden, men nu har Josse och jag bokat och betalat en äkta svensson-charter till Hammamet i Tunisien. Så semestern kommer att inkludera en vecka på landet med finlitteratur som Våtmarker och Twilight, korsord och Sommar på radio, en vecka i Tunisien med sol, bad och ökenutflykt till Sahara, samt en vecka i Stockholm med finfint storbesök. Det kommer att bli grymt! En veckas arbete kvar nu... Nedräkningen har börjat.

Räknade matte med Josse igår, och det gick faktiskt oväntat bra och fort. Det här med exponentialfunktioner var kanske inte riktigt lika krångligt som det lät. Men det är ju fortfarande inte roligt. Men inshallah lyckas jag få G i kursen trots allt. Tur att det blir min personliga mattelärare jag får med mig på semestern.

Nä, lite linssoppa innan stranden kanske. Ha en fin dag, vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0