De skämta med mig aprilo!

Alltså. Inte okej. Var precis och hämtade ut mina efterlängtade paket från Bokus och CDON. CDON-paketet innehåll de beställda och utlovade dvd-boxarna med How I met your mother. Ingenting konstigt där. Från Bokus hade jag beställt främst Våtmarker, men även slängt med 3 pocketböcker; Det finns en särskilt plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra, Porr, horor och feminister samt Sommarsquash tokolosh. Men när jag öppnar paketet, ivrig att få sätta tänderna i den, enligt uppgift, härligt äckliga boken Våtmarker har jag fått Ellens äppelträd istället. Ellens äppelträd?! Det är en barnbok. Våtmarker är inte en barnbok. Fel, fel, fel, fel. Fel på så många sätt.

                VS              

Det borde vara ett väldigt uppenbart fel. Böckerna borde inte stå brevid varandra på lagret. Problemet är ju dessutom att jag åker till landet imorgon och planerade att ta med mig ett bibliotek, vari den viktigaste och mest spännande boken var just Våtmarker. Tji fick jag. Jag undrar om det är någon som inte tycker att jag borde läsa sånt äckel, utan läsa snälla barnböcker istället. För på fakturan står det att de skickat just Våtmarker. Nåt är riktigt skumt... Och jag blir sanslöst irriterad eftersom det var främst den boken jag ville ha, och jag ville ha den till semestern. Och kundtjänst öppnar förstås först på måndag. Jag kanske får ta och skicka ett argt mail eller så.

Annars var gårdagen en bra dag. Sista dagen innan semestern, bra samtal och fint födelsedagskalas. Vi hängde först på JPs bakgård och åt hemmagjorda hamburgare (i plural) och drack öl, inte nödvändigtvis i nämnda ordning. När det blev kallare gick vi alla in i den 30 m2 stora lägenheten och rökte vattenpipa, lyssnade på lite för många remixes och snackade skit tills klockan blev dags att gå till sista tåget. På vägen hem ville en man köpa Sanna pga hennes röda, skyhöga skor. Äckel.

Min första semesterdag ska spenderas med att packa inför landet och kanske inviga How I met your mother-boxen. Och betala räkningar för böcker jag inte vill ha, och städa och fixa inför resan. Det ska bli grymt skönt att komma bort lite.

Så vänner. Efter att ha bloggat duktigt och regelbundet blir det nu semester. Vi får se när det blir nästa gång, men inte så ofta som nu i alla fall. Ta hand om er och varandra!
peace

Kommentarer
Postat av: Solstråle

Säkert en mormon/pingstvän som packade din beställning;)

2009-07-26 @ 04:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0