Mellandagsreafyndande (modebloggsvarning)

Det var faktiskt lite vemodigt att lämna hemmet för att åka hem till en tom lägenhet ikväll. Men nu när jag kånkat hem mina grejer inklusive fyra par skor så känns det rätt gött ändå faktiskt. En tom lägenhet, bara jag. Lugnt och skönt efter en bra men folkrik julhelg.

Jag gick igår upp klockan 06.30 för att tvinga pappa att stjutsa mig till Elgiganten för att köpa kameror. Ja, i plural. Det var kö utanför butiken och käcka grabbar bjöd på blåbärssoppa och godis. Vilken folkfest (och galenskap)! Men jag fick faktiskt tag i min fina Canon 1000D som jag spanat på ett tag nu och som var nedsatt till 3999! Taget. Resten av dagen bjöd även den på galen mellandagsreashopping. En 7 timmar lång räd med Sofie, Sanna, Malin och Linda. Jag är rätt stolt att vi pallade måste jag säga. 500 kronor fattigare och två klänningar, två nagellack, en t-shirt och ett par Björn Borg-trosor rikare åkte vi alltså till mamma för att fira jul och hennes födelsedag.

Kameror i plural var det ja. Den ena skulle ovan nämnda moder få i födelsedagspresent av mig och syrran, och gissa vår besvikelse när vi hon glatt visar upp julklappskameran hon fått av mormor! Snopet värre. Tur med bytesrätt, så fick hon en telefon istället, en som man både kan ringa från och svara i, vilket inte går i hennes nuvarande. Hon blev så glad, så glad.

Förutom att byta kameran mot telefon käkade vi lunch på Texas Burger Co. och gjorde skofynd. Jag har hittat en butik som säljer snygga och billiga skor i min storlek! Waaah! Så jag tog igen för alla dessa år jag inte har kunnat köpa skor och köpte fyra par. För sammanlagt 330 kr. Känns helt okej.

(Oj, vilket modebloggsinlägg det här blev. Ursäkta.)

Jag lyssnar på dagens låt och nu tänker jag titta på ett avsnitt av Greys Anatomy och sedan lägga mig på spikmattan innan jag somnar. Hoppas på brist på jobb imorgon så jag kan gå och handla och sånt. Och så längtar jag tills nyårafton då jag i min nya fina klänning och nya fina skor ska dricka champagne med gamla fina vänner natten igenom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0