Måndagkvällen och lite idag.

Även idag börjar jag jobba först klockan 13, så det är bra. Vågade mig till och med på att köra igång ett par tvättar på morgonen, trots att de i teorin kan ringa och begära mig att komma och jobba. Livin' on the edge, baby! Och så tänkte jag att jag faktiskt skulle äta frukost i så pass vettig tid att jag även kan få i mig lite lunch innan jobbet. Inte göra som igår alltså.

Igår sov jag till halv elva. Åt frukost bestående av kaffe och knäckemackor och insåg att jag snart måste åka till jobbet. Sagt och gjort, och resten av dagen åt jag frukt och lussebullar. Inte en helt pjåkig kost, men inte en helt näringsriktig heller. Efter jobbet mellanlandade jag hos Josse där jag bjöd in mig på en kopp te innan bowlingen i samma hus. Jag började verkligen bowlingen på topp, men sedan gick det bara utför och jag kom sist. Jag skyller på blodsockerfall.

Därpå gav sig hela gänget av mot en restaurang i närheten där de serverade exotisk buffé. Chicken tandoori, sushirullar, sparris, lax i röd curry. Många goda rätter och vid det här laget var jag så hungrig att jag åt mig halvt fördärvad. Men det var det värt.

En mycket, mycket trevlig kväll och ett fint initiativ av Hanna!

För övrigt idag: Massor av snö. Mensvärk. Känslotriggande tvätt. Dubbla strumpbyxor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0