Köldchock och julpyssel

Var jag den enda som utbrast ett förvånat "va!?" i min ensamhet när jag såg termometern imorse? -7,8 grader. Vad hände, liksom? Men jag gillar't.

Om någon undrar över den trista bristen på fotografier på sistone så beror det (mestadels) på att min kamera har fått en släng av nåt dåligt. I vissa lägen blir färgerna inverterade och allt blir svart och neonblått. Intressant men irriterande. Så nu snart borde jag väl lyckas få ändan ur vagnen och tjacka mig en ny variant, en lite bättre än min slitna kompaktkamera som jag fick på studenten. Men sådana kostar pengar. Och igår köpte jag spinninskor för ett och två (värda varenda krona! Fick inte kramp en enda gång. Och häftig såg jag ut också). Och snart är det jul. Så det kanske inte blir riktigt just nu. Vi får se. Ska ju hitta nåt jag verkligen vill ha också. Ska det va så ska det va, liksom.

Idag var sista dagen på favvouppdraget. Trist. Nu är det tillbaka till knapp-veta-någonting-arbetsmetoden igen. Känns sådär. Men kollegan från dagens ställe ska börja på ett annat ställe jag jobbar på ibland. Så det är ju lite trevligt förstås.

Jag har gjort fem julkort och ett flätat hjärta ikväll. Vi julpysslade med tonåringarna, riktigt mysigt var det! Det var väldigt länge sedan jag pysslade. Vill ut och samla mossa och göra kransar och sånt också. Kanske ska passa på innan det blir snö (vilket det förhoppningsvis blir snart).

Mina ögon håller på att klappa ihop, och klockan är inte ens tio. Jag som tänkte titta på So you think you can dance? nu. Vi får väl se om tvn eller sängen vinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0