Julförberedelser vol II

Igår var jag och Empan inne i stan. Hon ledde vägen till stans bästa outlet där jag tjackade grejer värda typ 3.000 spänn för 350 pix. Snåljåpen i mig jublar! Nog för att jag aldrig köpt dem om de kostat så mycket, men ändå. Riktigt fina grejer blev det, och en och annan julklapp lyckades jag avverka där också. Så nu har jag blivit utnämd till förste vägvisare dit av en noggrannt utvald skara folk. Vi får se när det lyckas bära av. Om jag hade haft en fungerande kamera och en modeblogg hade ni fått se en Dagens Outfit delvis bestående av den kortärmade jättegröna, mönstrade koftan jag köpte åt mig själv för en hunka. Finfint, med andra ord.

Jag känner mig med andra ord i god fas med julstöket. Pepparkakorna är bakade, knäcken kokad och majoriteten av julklapparna både inhandlade och inslagna. Ikväll blir det julavslutning med tonåringarna och då ska vi sitta hemma hos mig (måste med andra ord hem och stöka undan lite först) och dricka glögg och äta ovan nämnda pepparkakor med blåmögelost och ha det mysigt.

Framtida projekt innefattar:
- Få godkänt från jobbet att köpa en kostym med tillräckligt långa byxor -> Check
- Köpa denna
- Kirra ett-års-present åt minsta syrran som fyller imorgon
- Bestämma mig för om jag ska haka på Marie på monsterpasset på gymmet på söndag. 50 min BodyPump följt av 50 min Box följt av 50 min spinning. Hjälpars. En utmaning?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0