Ett snöigt Stockholm och nalkandes vaccinsjuka.

Det har verkligen monstersnöat i snart två dygn nu. I princip utan uppehåll. Folk skottar men det hjälper ju nästan inte, bara snöar igen igen. Jag tycker att snön är hemskt fin när man sitter inne i värmen och tittar ut på den, men när man måste ta sig från punkt A till punkt B är den mindre vacker. Så just nu kan jag ju tycka att den palestinska synen på snö, att få fort det finns risk att den ska falla så stängs allt, affärer, skolor, arbetsplatser, är ganska bra. Eller, om det snöar såhär tycker jag att det är en rätt bra idé... Nog för att jag inte fått nåt uppdrag idag ändå, men. Nyss kom jag hem från att, i min fantastiskt fula men fantastiskt varma och sköna dunkappa, kämpat mig genom snön hem till Moa för att låna första och andra säsongen av Greys Anatomy. Så nu är jag väl förberedd inför att eventuellt bli vaccinsjuk imorgon då'rå.

Lite nervig är jag inför sprutan. Jag har inte nålskräck, men jag tycker ju inte heller att det är så kul direkt. Men det är ju ett stick gjort på ett kick, och så slipper jag ligga i svinsjuka på julafton, vilket definitivt lär hända annars. Jag hoppas bara att jag slipper få feber, för jag blir totalt däckad bara jag får någon grad. Helt handikappad med andra ord. Så låt oss hålla tummarna.

Snart ska jag väl ta och laga lite lunch. Sedan bär det av för att få viktiga och lite jobbiga saker avklarade. Också lite nervigt, men det ska nog gå bra, hoppas vi. Kännas bra. Och bli bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0